Akkuyu NGS sahasını ziyaret eden Rosatom’un Genel Müdürü Aleksey Likhachev, Akkuyu NGS’nin 1. güç ünitesinin inşası tamamlandı dedi.
Mersin’de inşası devam eden Akkuyu Nükleer Güç Santrali projesinde önemli bir aşama daha tamamlandı. Santrali inşa eden Rosatom heyeti, sahada incelemelerde bulunarak 1. güç ünitesindeki işletmeye alma çalışmalarını yerinde değerlendirdi.
Şirketten yapılan açıklamaya göre Rosatom Genel Müdürü Aleksey Likhachev başkanlığındaki heyet, reaktör binasının merkez salonunu ziyaret etti ve temsili yakıt demetlerinin yüklenmesi süreci ile reaktör montajının tamamlanmasına ilişkin teknik raporları inceledi.
Açıklamada, temsili yakıt yüklemesinin ardından koruyucu boru bloğu ve reaktör üst bloğunun montajının da tamamlandığı, böylece soğuk ve sıcak fonksiyon testlerine hazırlıkta kritik bir eşik aşıldığı belirtildi. Bu gelişmeyle birlikte 1. güç ünitesinde soğuk hidrostatik testlerin başladığı ve sürecin birkaç hafta içinde tamamlanmasının hedeflendiği aktarıldı.
Yetkililer, testlerin ardından işletmeye alma sürecine geçileceğini ifade ederken, projenin artık “son düzlüğe girdiği” vurgulandı.