Bakan Kurum: “COP31’de elektrifikasyon ve enerji dönüşümü önceliğimiz”

Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı ve COP31 Başkanı Murat Kurum, Londra İklim Eylem Haftası kapsamında İklim İnovasyon Forumu’na katıldı.

Bakan Kurum: “COP31’de elektrifikasyon ve enerji dönüşümü önceliğimiz”
A+
A-

Bakan Kurum: “COP31’de elektrifikasyon ve enerji dönüşümü önceliğimiz”

Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı ve COP31 Başkanı Murat Kurum, Londra İklim Eylem Haftası kapsamında düzenlenen İklim İnovasyon Forumu’nda Türkiye’nin COP31 önceliklerini açıkladı.

Kurum, elektrifikasyonun enerji dönüşümünde kritik bir rol oynadığını belirterek, 2035 yılına kadar nihai enerji tüketiminin yüzde 35’inin elektrikten karşılanmasının hedeflendiğini ifade etti. Bu hedefin Antalya’da düzenlenecek COP31 sürecinin ana gündem maddelerinden biri olacağını vurguladı.


“Küresel iklim hedefleri için uluslararası iş birliği şart”

Bakan Kurum, Londra temaslarının COP31 hedeflerine ivme kazandıracağını belirterek, iklim finansmanı, enerji dönüşümü ve Sıfır Atık gibi başlıklarda küresel iş birliğinin önemine dikkat çekti.

Kurum ayrıca, Birleşik Krallık Enerji Güvenliği ve Net Sıfır Bakanı Ed Miliband ile yaptığı görüşmede iki ülke arasındaki iş birliği alanlarının ele alındığını, COP31 vizyonunun paylaşıldığını ifade etti. Kurum, Birleşik Krallık’ın temiz enerji ve iklim politikalarındaki deneyiminin sürece katkı sağlayacağını da söyledi.

 

Bir Yorum Yazın

Ziyaretçi Yorumları - 0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış.