Enerji Verimliliğinde Yeni Dönem: İşletmelere Enerji Faturasının Yüzde 30’u Kadar Hibe Desteği

Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı tarafından başlatılan destek programı ile spesifik enerji tüketimlerini veya karbon emisyon yoğunluğunu en çok azaltan sanayi tesisleri ve işletmelere, enerji faturalarının yüzde 30’u kadar hibe desteği sağlanacak.

Enerji Verimliliğinde Yeni Dönem: İşletmelere Enerji Faturasının Yüzde 30’u Kadar Hibe Desteği
A+
A-

Enerji Verimliliğinde Yeni Dönem: İşletmelere Enerji Faturasının Yüzde 30’u Kadar Hibe Desteği

Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı, sanayi tesisleri, ticari binalar ve hizmet sektöründe faaliyet gösteren işletmeler için yeni bir destek programını hayata geçiriyor. Enerji Verimliliği ve Karbon Azaltımı (EKA) Destek Programı kapsamında, enerji tüketimini ve karbon emisyonunu azaltan işletmelere enerji faturalarının yüzde 30’una kadar hibe desteği sağlanacak.

Bakanlıktan yapılan açıklamaya göre, programın amacı enerji verimliliğini artırmak, işletmelerin üretim maliyetlerini düşürmek, uluslararası rekabet gücünü korumak ve düşük karbonlu ekonomiye geçiş sürecini hızlandırmak olarak belirlendi.

Destekten yararlanmak isteyen işletmelerin, belirlenen referans döneme göre enerji yoğunluğu, spesifik enerji tüketimi veya karbon emisyon yoğunluğu kriterlerinde iyileşme sağlaması gerekecek. Performans şartlarını yerine getiren işletmelere, başvuru yapılan yıldaki enerji giderlerinin yüzde 30’u oranında nakdi hibe ödemesi yapılacak.

Program kapsamında verilecek destek miktarının üst sınırı 2026 yılı için 18 milyon 61 bin 775 TL olarak açıklandı. Bu tutarın ise her yıl yeniden değerleme oranına göre güncelleneceği bildirildi. Başvurular, e-Devlet entegrasyonu ile çalışan Enerji Verimliliği Destek Yönetim Sistemi (EVDES) üzerinden elektronik ortamda gerçekleştirilecek.

COP31 Sürecinde Karbon Azaltımı Öncelik Kazanacak

Türkiye’nin ev sahipliğine hazırlandığı COP31 kapsamında, bu yıla özel olarak karbon emisyonu yoğunluğu kriteri öncelikli değerlendirme ölçütü olacak. Teknik inceleme ve doğrulama süreçlerinin ardından, karbon emisyonunu en fazla azaltan sanayi sektöründeki ilk 10 işletme ile ticari bina ve hizmet sektöründeki ilk 10 işletme desteklenmeye hak kazanacak.

Toplam 20 işletmenin bütçe imkanları doğrultusunda destekleneceği programın, Türkiye’nin iklim hedeflerine önemli katkı sunması bekleniyor.

Bir Yorum Yazın

Ziyaretçi Yorumları - 0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış.