Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi’ndeki gemilere ilişkin, 26 Haziran 2026 itibarıyla bölgede bekleyen gemilerimizin tamamı emniyetle çıkış yapmıştır. Toplam 15 gemimiz güvenli şekilde bölgeden ayrılmıştır dedi.
Uraloğlu: “Körfez’deki Türk Gemileri İçin Güvenlik Süreci Yakından Takip Ediliyor”
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi’ndeki gemi trafiğine ilişkin açıklama yaptı. Bakan Uraloğlu, bölgede bulunan Türk gemilerinin durumunun anbean takip edildiğini söyledi.
Sanal medya hesabından yapılan açıklamada, 26 Haziran 2026 itibarıyla bölgede bekleyen 15 Türk gemisinin güvenli şekilde ayrıldığı bildirildi. Ayrıca 3 Türk sahipli geminin ticari faaliyetleri nedeniyle Körfez’de kalmaya devam ettiği ifade edildi.
Gemilerde toplam 99 Türk personelin bulunduğu belirtilirken, şu an için bölgeden ayrılma talebi bulunan herhangi bir gemi olmadığı kaydedildi.
Bakan Uraloğlu, ilgili kurumlarla koordinasyonun sürdüğünü ve denizcilerin güvenliği için sürecin titizlikle izlendiğini açıkladı.